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[피부과] 메리케이,'2020세대 피부과학회 팜스프링스 심포지엄'참가

by The News 2020. 2. 17.
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메리케이, ‘2020 세대 피부과학회 팜스프링스 심포지엄’ 참가

출처: Mary Kay Inc.

2020-02-17 14:27

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    루시 길디어 박사, 메리케이 최고과학책임자

댈러스--2020년 02월 17일 -- 스킨 케어 혁신을 선도하는 세계적 뷰티 기업 메리케이(Mary Kay Inc.)가 2월 14~16일 진행된 ‘2020 세대 피부과학회 팜스프링스 심포지엄(2020 Generational Dermatology Palm Springs Symposium)’을 후원하며 수십년간 지속해온 미용 및 과학계 지원 노력을 이어갔다.

웬디 E 로버츠(Wendy E. Roberts) 박사가 창립한 ‘세대 피부과학회’는 의학, 외과학, 미용 피부과학 측면에서 노화 진행을을 수십년간 연구해왔다. 심포지엄은 다양한 연차의 피부과 전문의와 기타 핵심 전문가를 대상으로 한다. 참가자들은 란초 미라지의 옴니 랜초 라스 팔마스(Omni Rancho Las Palmas)에서 학계 석학들과 주요 오피니언 리더들과 의견을 나눴다.

루시 길디어(Lucy Gildea) 메리케이 최고과학책임자(박사)는 “메리케이가 스킨케어 과학에 헌신하는 목적은 단순히 신제품 개발을 위한 것이 아니”라고 말했다. 길디어 박사는 “세대 피부과학회와 같은 행사에 참여함으로써 피부과 전문의들과 혁신적 아이디어 및 연구 결과를 공유하고 피부 건강 발전을 지속적으로 지원할 수 있다”며 “이번 학회 역시 다양한 연차의 피부 과학계 동료들을 지원한다는 점에서 특별하다”고 했다.

메리케이 연구개발(R&D) 부문은 사용자에게 혁신적 미용 효과를 제공하는 탁월한 제품을 개발할 토대가 되는 트렌드와 기술을 연구하는 데 전념하고 있다. 루시 길디어 박사가 이끄는 메리케이 R&D팀에는 피부 생물학, 세포 생물학, 화학, 생화학 등의 분야 세계 각국 박사들과 석학을 포함한 저명한 과학자들이 포진하고 있다.

세대 피부과학회는 메리케이가 올해 과학 및 학계를 지원한 최신 사례로 피부 건강 분야의 연구 개발을 발전시키기 위한 메리케이의 오랜 노력을 한층 확고히 한다. 올해도 메리케이는 최고 수준의 안전과 품질, 기능을 담보하기 위해 자사 제품과 성분에 대해 연간 수십만 건 규모 실험을 진행할 계획이다. 메리케이는 제품, 기술, 포장 디자인과 관련해 세계 각국에 1500건 이상의 특허를 보유하고 있다. 메리케이는 2018년 텍사스 루이스빌에 1억달러 규모의 첨단 제조 및 R&D 시설(state-of-the-art manufacturing and R&D facility)을 설립한 바 있다.

메리케이(Mary Kay) 개요

초기 유리 천장을 뚫은 사람 중 하나인 메리 케이 애시(Mary Kay Ash)가 여성에게 수익을 올리는 기회를 제공하고 매혹적인 제품을 제공하며 보다 좋은 세상을 만든다는 세 가지 목표를 가지고 56년 전에 미용 회사를 설립했다. 그 꿈이 실현돼 수백만명의 독립 판매원이 약 40개국에서 활동하고 있는 수십억달러 규모의 기업으로 성장했다. 메리케이는 미용과 첨단 스킨케어, 색조 화장품, 건강 보조식품, 향수 제조의 뿌리가 되는 과학 연구 투자에 힘 쏟고 있다. 메리케이는 암 연구 지원, 가정폭력 피해자 보호, 커뮤니티 환경 미화, 어린이들의 꿈 장려 등에 중점을 두고 전 세계 기관과 협력해 여성과 그 가족에 힘을 실어주고자 노력하고 있다. 메리 케이 애시(Mary Kay Ash)의 ‘한 번에 립스틱 한 개(one lipstick at a time)’라는 독창적 비전은 오늘날에도 빛을 발하고 있다. 상세 정보는 웹사이트(MaryKay.com)에서 확인할 수 있다.

원문보기:

DALLAS----Mary Kay Inc., a global beauty company and leader in skin care innovation, continued its decades-long support of the beauty and scientific communities by recently supporting the 2020 Generational Dermatology Palm Springs Symposium from Feb. 14 – 16.

Generational Dermatology, founded by Dr. Wendy E. Roberts, takes a multi-decade approach to the evolving aging patient, including medical, surgical and aesthetic dermatology. This symposium is targeted toward dermatologists and other core specialists at all stages of their careers. Participants join extraordinary faculty and key opinion leaders at the Omni Rancho Las Palmas, Rancho Mirage.

“Our commitment to skin care science isn’t just about making new Mary Kay products,” said Dr. Lucy Gildea, Chief Scientific Officer at Mary Kay. ”Our involvement with events like Generational Dermatology allows us to exchange innovative ideas and findings with dermatologists and continue to further support advancements in skin health. This meeting is also special to us because it supports our colleagues in dermatology over their entire career.”

Mary Kay Research & Development is dedicated to discovering the trends and technologies that enable the company to create irresistible products that deliver innovative beauty benefits to consumers. Led by Dr. Lucy Gildea, the Research & Development team includes distinguished scientists from around the world, holding doctorates and other advanced degrees across multiple disciplines: skin biology, cell biology, chemistry, biochemistry and more.

Generational Dermatology is just the latest event Mary Kay has sponsored in 2020 with scientific and academic communities that reinforce the brand’s longstanding commitment to advancing skin health research and development. Every year, Mary Kay conducts hundreds of thousands of scientific tests on products and ingredients to ensure the highest standards of safety, quality and performance. Mary Kay holds more than 1,500 patents for products, technologies and packaging designs in its global portfolio. In 2018, the company announced the opening of a more than $100 million state-of-the-art manufacturing and R&D facility in Lewisville, Texas.

About Mary Kay

One of the original glass ceiling breakers, Mary Kay Ash founded her beauty company more than 56 years ago with three goals: develop rewarding opportunities for women, offer irresistible products, and make the world a better place. That dream has blossomed into a multibillion-dollar company with millions of independent sales force members in nearly 40 countries. Mary Kay is dedicated to investing in the science behind beauty and manufacturing cutting-edge skin care, color cosmetics, nutritional supplements and fragrances. Mary Kay is committed to empowering women and their families by partnering with organizations from around the world, focusing on supporting cancer research, protecting survivors from domestic abuse, beautifying our communities, and encouraging children to follow their dreams. Mary Kay Ash’s original vision continues to shine—one lipstick at a time. Learn more at MaryKay.com.

Contacts

Mary Kay Inc. Corporate Communications
marykay.com/newsroom
972.687.5332 or media@mkcorp.com  

https://blog.naver.com/ywe0906/221807806742

 

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